Практичните новогодишни обещания за йоги

Автор: Симона Димитрова - Мон
21 декември 2017
1578
С наближаването на 2018 идват всички равносметки как сме прекарали последните 12 месеца и какво искаме да постигнем през следващите 12. Това, което много от нас (може би несъзнателно) правят е да си дават грандиозни обещания, които са вдъхновяващи в новогодишната нощ, но стресиращи през останалото време. Искаш яхта или околосветско пътешествие? От утре спираш цигарите и ставаш веган? Планираш да се запишеш на курс по самба, за да участваш в следващия карнавал в Рио? Ако наистина искаш тези неща, вярвам, че ще намериш всички нужни ресурси, за да ги постигнеш. Междувременно ти предлагам няколко практични обещания, които да си дадеш в навечерието на 2018. Гарантирам, че са достъпни за всеки човек и ще внесат повече лекота и спокойствие в ежедневието ти.

1. Инвестирай времето си в медитация
Обещанията, свързани с ежедневни дейности са най-трудни за изпълнение, защото в началото изискват постоянство. От личен опит споделям, че медитацията е едно от най-смислените неща в деня ми. Всяка сутрин отделям между 10 и 15 минути, в които оставам сама в любимо кътче от дома си, затварям очи и просто слушам дъха си. Да, някои дни са предизвикателство – списъкът с работни задачи е гигантски, неизмитите чинии весело ми намигат от мивката, а дъщеря ми се чуди на коя стена да рисува. Въпреки това, намирам начин да посветя няколко минути на личното си спокойствие, защото знам какви са ползите от това. В дните, в които медитирам съм по-концентрирана и продуктивна, по-осъзната за усещанията в тялото и мислите си и по-склонна да приемам нещата с усмивка. Отне ми 3 месеца да изградя стабилен навик за сутрешно медитиране, но си струваше.

2. Направи спалнята си пространство без електронни устройства
Заобиколени сме от екрани – от телефонната аларма сутрин до вечерния сериал за приспиване. Това постоянно облъчване с информация ни прави много по-раздразнителни и непродуктивни. От една страна, дори леката светлина от зарядното на лаптопа може да наруши нормалните цикли на заспиване и събуждане. От друга, информационният поток, с който доброволно се заливаме ни създава усещането, че никога не вършим достатъчно. Освен това, учените са устоновили, че електрическите устройства излъчват неблагоприятни за тялото (в частност мозъка) вълни. Направи си услуга и остави телефона, таблета, компютъра и телевизора за хола. Нека спалнята ти наистина да е място за почивка.

3. Започни да си водиш дневник
Не в стил 15-годишна ученичка, а като начин да следиш психическото и емоицоналното си състояние в дългосрочен план. Избери красив тефтер и в него записвай всичко, което намираш за съществено – от вдъхновяващи цитати до резултати от медицински изследвания. Като човек, който си води дневник от 5 години, мога да кажа, че това е изключително полезна практика. Написаното ти дава възможност да следиш за различни модели на поведение и тенденции в живота ти. Аз, например, установих, че ноември за мен е много труден месец, в който се случват големи промени или рязко се разболявам. На базата на тази информация, тази година специално се погрижих през месец ноември да се грижа повече за себе си, да си давам време за практика и почивка и да приемам всичко случващо се с лекота.

4. Започни да рециклираш
Отделното събиране на отпадъци е много по-лесно, отколкото изглежда. Просто си вземи 4 отделни кошчета, в които да изхвърляш хартия, пластмаса, метал и органичен отпадък. Що се отнася до грижата за планетата, често малките ни индивидуални усилия имат по-голямо въздействие от мерките на големите компании. Когато започнах да изхвърлям отпадъците си разделно, бях шокирана от количеството пластмаса, което изразходваме у дома. Оказа се, че пластмасовите опаковки са в пъти повече от целия останал отпадък взет заедно. Това ме накара да се замисля за изборите, които ежедневно правя и как чашката ми кафе за из път влияе на състоянието на планетата.

5. Отдели време за забавление
Една от болестите на съвременния човек е усещането за липса на време. Знам, че между осемте часа в офиса, тичането до училището на детето и поддържането на дома, ти остава малко време за забавление. Също така знам, че когато направим нещо приоритет в живота си, винаги намираме начин да го случим. Забавлението и играта са интегрални части от ежедневието на здравия човек. Намери нещо, което те прави щастлив и го прави поне веднъж в седмицата – сам или със семейството ти. Това може да е всичко – от 15 минути танци по пижама в събота сутрин до пълен СПА ден с приятелки. Както добре знаем, онова, в което инвестираме енергията си се увеличава. Така че си струва да отделим време за забавление, ако искаме да се чувстваме като обичани деца на Вселената.

Желая ти прекрасни празнични дни и вълшебен старт на 2018!

За още статии от Мон, посети нейния блог - goyogaflow.com

Ако тази статия ти е харесала, помогни й да достигне до повече хора, като я споделиш с приятели.

За автора:

Мон е майка, писател, йогиня, любител ароматерапевт и констелатор. Съчетава много страсти в живота си, жонглира с много топки, но никога не й омръзва да бъде себе си. Обича да открива нови и вълнуващи комбинации от йога стилове (основно Виняса и Кундалини йога), от етерични масла и от хора и преживявания. Носи се по водите на разнообразието и не спира да открива нови брегове. Единствена котва е нейният блог Goyogaflow, където съчетава всички свои страсти. Мон е съосновател на марката за високовибрационни етерични смеси 11 Moons, асистент в ароматни ин йога практики, организатор на ароматни събития и автор на стотици статии. Можеш да я откриеш на moni@goyogaflow.com
Симона Димитрова - Мон